Nieuws

International Business & Asian Markets

Nieuwe studie?

EuroCollege start per september een nieuwe studie. International Business & Asian Markets.

International business en Azie

EuroCollege Hogeschool: International Business & Asian Markets. Hou jij van reizen en actie? Dan is dit jouw studie. De wereld is volop aan het veranderen. Verandering betekent aanpassen en kansen zien. Zeker voor een handelsland als Nederland. Het bekende accountants- en advieskantoor Price Waterhouse Coopers heeft onderzocht welke landen over ca. 20 jaar tot de economische top behoren. In het verslag hiervan,  getiteld ‘The long view: how will the global economic order change?’, lezen we dat  vier Aziatische landen de top 5 gaan aanvoeren. Nr. 1 is China, nr. 3 India, nr. 4  Japan en nr. 5 Indonesië. De VS houdt stand op nr. 2.

China is overal in de wereld actief

De toekomstige nr. 1 van de wereld, China is overal in de wereld actief. In Afrika, Zuid Amerika, Aziatische buurlanden legt China wegen aan, bouwt het ziekenhuizen en shoppingsmalls in ruil voor grondstoffen en afzetmarkten. Vanuit Chongqing tot aan Duisburg leggen de Chinezen een reusachtig spoorwegsysteem aan om China en Europa over land met elkaar te verbinden. Om jou goed voorbereid de stap naar Azië te laten maken en  de business kansen te benutten hebben we de double minor International Business & Asian Markets ontwikkeld. Deze studie rond je af met een BBA.

 De EuroCollege mentaliteit

In de meeste Aziatische landen is het normaal om keihard te werken aan een carrière of een bedrijf. De Aziatische mindset en mentaliteit is gefocust op succes. De concurrentie is dus serieus.  Een EuroCollege-student kan echter Azie aan! Wij leren je dat je succes kunt afdwingen. Je krijgt les van ondernemers. Je ontwikkelt je creativiteit, werkt samen en leert strategie te bepalen. Je ontwikkelt concepten en leert deze in de markt te zetten. Zakendoen betekent vooral aanpakken, overtuigen, doorzetten en de deal sluiten.

De wereld is volop aan het veranderen. Verandering betekent aanpassen en kansen zien.

Essential of Succes

Op EuroCollege leren wij jou aan de hand van het vak essentials of success hoe succesvolle mensen denken en doen. Op deze manier ontwikkel je een stevige mentaliteit. Tijdens je opleiding krijg je goed inzicht in je sterktes en zwaktes, en ontdek je hoe je zwaktes kan compenseren. Daarnaast ontwikkel je een flinke dosis aan ondernemende kwaliteiten.

Structuur

In de eerste twee jaar volg je van september tot in mei vier stevige dagen les per week. In de zomer maanden loop je stage. In het tweede jaar stort jij je op een real life project. Het laatste jaar staat in het teken van je eindstage en het afstudeeronderzoek. Je laat dan zien dat je in staat bent ervaringen, theorieën en inzichten op het gebied van business, Asian Markets en strategieën te beoordelen en toe te passen in het kader van een afstudeeropdracht. In dit tempo ben je in minder dan 3 jaar klaar.

Welke vakken volg je?

Uiteraard verdiep jij je in de culturen en omgangsvormen van je toekomstige klanten en zakenpartners. Je wordt ingewijd in de Chinese, Indiase of Indonesische wereld. Daarnaast krijg je zicht op de kansen die deze markten voor jou bieden en op welke wijze je succesvol zaken kunt doen. Je volgt vakken als international trade, international marketing, cross cultural management, trends & verandering, entrepreneurship, business strategy en global shifts.  Tevens krijg je les in vakken als concepting, creating, business strategy, (online) marketing, sales en networking. We besteden ook veel aandacht aan finance, decision making, global context, international law, teambuilding, communication, management en kwaliteit.

Ni Hao

Bij zakendoen horen ook omgangsvormen en beleefdheden.  Wij leren je niet alleen omgaan met de verschillende culturen in Azië, tevens krijg je tijdens je opleiding volop de gelegenheid om kennis te maken met de Chinese taal.

Learning by doing: projecten & stages

Tijdens de senior projects in het tweede jaar ontwikkel je samen met je team voor bijv. een exportbedrijf als Van der Plas een strategie om de Chinese markt via bijv. Shanghai te penetreren of help je bedrijven voet aan wal te krijgen in bijv. Bandung, Indonesië. Natuurlijk zijn er talloze stage mogelijkheden in het verre Oosten: in Saigon, Hanoi, Shanghai, Harbin, Dalian, Jakarta of Soerabaja om een paar uitdagende steden te noemen.

Toekomstige beroepen o.a.

  • Entrepreneur
  • Intrapreneur / manager
  • Marketeer
  • Ondernemer
  • Product Development
  • Trade- of exportmanager