Hogere Hotelschool, (oud-) student Lodewijk Gielens

Hogere Hotelschool, (oud-) student Lodewijk Gielens

Hogere Hotelschool, (oud-) student Lodewijk Gielens

Mijn naam is Lodewijk Gielens, 24 jaar oud en woonachtig in Utrecht. Momenteel volg ik als oud-student aan het EuroCollege Hogeschool een studie Bedrijfskunde, gericht op 'supply chain management', aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Waarom heb je destijds voor EuroCollege gekozen?

Ik heb indertertijd gekozen voor een studie aan EuroCollege, vanwege de inhoud van de studie, de leraren met veel ervaring uit de praktijk en de gestructureerde werkomgeving. Oftewel een commerciƫle en gedreven omgeving waarin ik mijzelf wel thuis zou voelen. Voordat ik aan het EuroCollege studeerde had ik tweemaal een studie proberen te volgen aan de Hogeschool Utrecht, dit liep voor mij spaak omdat ik het gevoel had dat ik in een ellenlange rij stond met een nummertje in mijn hand. Er zat naar mijn mening totaal geen gevoel in de opleiding.

Kun je meer vertellen over de verschillen tussen Hogeschool Utrecht en ECHS?

De individuele begeleiding is op EuroCollege goed. Tevens kon ik altijd met vragen en twijfels terecht bij een van de begeleiders. Daarbij komt dat de school bevolkt wordt door ambitieuse medestudenten die allen van plan waren zichzelf naar een managerpositie of tot ondernemer ontwikkelen. 

Zijn er nog meer verschillen?

Op de Hogeschool Utrecht zaten vooral studenten vooral aan het dromen waren, zonder daadwerkelijk tot actie over te gaan. Op EuroCollege leer je doelen stellen, actie generen, doorbijten en presteren. Een afspraak is een afspraak. Indien je daarin te traag was kreeg je de wind van voren. Naar mijn idee de eneige manier om echt te leren.

Op EuroCollege word je gedwongen je verantwoordelijkheid te nemen. Eigenlijk biedt EuroCollege een ideale omgeving om jezelf te ontwikkelen.

Zie je tijdens je huidige studie verschillen tussen jezelf en andere studenten qua structuur en discipline?

Ik zie dit vaak terug in het vooruit plannen van werkzaamheden. Ik weet mijn prioriteiten op de juiste momenten te stellen, waardoor ik rustig door mijn week heen kom. De andere studenten op de universiteit lopen vaak achter de feiten aan en leveren daardoor maar half werk. Wanneer je eenmaal leert dat een goede voorbereiding 90% van het succes is dan ga je daar ook een stuk serieuzer mee om.

Naast vaardigheden als het leren presenteren van jezelf en bedrijfsplannen ontwikkelen, omgaan met stressvolle situaties en het soms aan kant moeten zetten van eigen overtuigingen heb ik veel geleerd over dagelijkse praktische kennis. Praktische kennis zoals planning, communicatie en vakkennis waar ik nu van het belang zie. Ik kan mij herinneren dat mij dit veel geholpen heeft in mijn stages bij HMSHost als assistent inkoper/categorie manager en assistent-directeur food & beverage Europa.

Waar ben je trots op qua ECHS-ervaring?

Mijn trots is vooral het resultaat van allerlei ervaringen, successen en leermomenten. Ik ben van mening dat ik door hard te studeren, het maken van veel fouten en door goede evaluatiemomenten, oftewel 'No pain, No gain'- momenten, trots en zelfverzekerd ben in de dingen die ik nu doe. Ik combineer nu een vervolgstudie aan de universiteit gecombineerd met mijn sport, rugby op ereklasseniveau in Nederland.