International E-Business & Marketing

"Een goede carrièrestart kun je afdwingen door continu zelf naar mogelijkheden te zoeken om jezelf nuttig te maken. Wees niet tevreden met wat je in het begin 'mag' doen, maar streef altijd naar meer. Misschien een minder sexy advies, maar o zo belangrijk, is om je houding en gedrag aan te passen aan de rol die je in het bedrijf hebt."

Online marketing

Het internet en de digitalisering hebben tot een ware informatie-explosie geleid! Informatie is onbeperkt en voor iedereen toegankelijk. De smart-phone en tablet maken het mogelijk dat mensen overal ter wereld, op elk gewenst
moment met elkaar kunnen communiceren. De consument is kritischer dan ooit en deelt zijn mening over producten via social media. Via je smartphone boek jij je vliegticket naar Shanghai, je streamt je muziek of je bestelt een paarsneakers bij Zalando. Dankzij het internet ontstaan nieuwe bedrijfsmodellen en nieuwe marketing- en salesbenaderingen. Het effect van televisiereclame en ouderwetse advertenties neemt af. Dit betekent dat bedrijven druk zijn hun marketing- en salesbenadering aan te passen aan de veranderende tijd. Er is dus werk aan de winkel! EuroCollege heeft een opleiding ontwikkeld die naadloos aansluit op deze ontwikkelingen.

Bezoek de open dag Vraag brochure aan

Online wereld en business

Net als voor alles in het leven geldt voor marketing het motto van Google: ‘don’t be evil’. Wees eerlijk! Je hebt succes als je de behoeften van anderen begrijpt en producten of diensten biedt die hen daarbij echt helpen. Op een integere manier. Tijdens je opleiding staat de klant centraal, zijn behoeften, de online wereld alsmede de vraag: ‘hoe ontwerp je de juiste marketing en e-commercestrategie?’

Interview met een docent

Online wereld en business

Tijdens de opleiding krijg je les van succesvolle mensen uit de business in zowel online- als offlinemarketing en e-commerce. Tevens staan we stil bij concepten als klanttevredenheid, branding, beleving, waarde creatie,  transformatie en network society. Je leert begrijpen waarom de wereld aan het veranderen is. Ook leer je hoe jij voor bedrijven en klanten het verschil kunt maken. Hoe je bedrijven kunt helpen om hun marketingaanpak aan te passen aan de klant in de digitale wereld. Als student ontwikkel jij je gedurende de studie tot een creatieve, commerciële professional.

Lessen & Real life projecten

Voor de klas staat altijd een docent uit het bedrijfsleven. Iemand die het vak begrijpt omdat hij zelf een professional is. Op deze manier borgen wij deskundigheid en enthousiasme. In het eerste jaar volg je twee semesters
theorie en een semester praktijk. In het tweede jaar ga je in een team met drie à vier medestudenten real life voor een opdrachtgever aan de slag. Je ontwerpt een online marketingstrategie, je zet een marketingcampagne op of
ondersteunt een ondernemer bij het opzetten van zijn webshop. Tijdens het project leer je intensief samenwerken, ervaar je dat een deadline echt een deadline is en ontdek je hoe leuk het is om voor echte opdrachtgevers te werken. Uiteraard begeleiden wij jou. Je loopt twee stages, één van minimaal drie maanden en één van zeven tot negen maanden. Je sluit je studie af met een real life onderzoek.

Het internet en de digitalisering hebben tot een ware informatie-explosie geleid!

E-Commerce & E-business strategy.

Met het ontstaan en de groei van het Worldwide Web heeft de marketingmanager een compleet nieuwe wereld voor zich liggen die hij moet volgen, betreden en veroveren. Tijdens je studie volg je daarom lessen in: Online marketingstrategie en het 4C-model; Web 2.0 en Web 3.0 ; Online marketingmix van middelen; ICT-model en de usability van de website; Virale marketing en emotioneel engagement; Contentstrategie en het schrijven voor web en zoekmachines; E-mailmarketing; Zoekmachinemarketing; Social media marketing; Online advertising; Mobile marketing; E-Commerce; E-business en E-business strategy.


Digitalisering, E- World & New Business
Aanmelden voor deze opleiding

Online vakken

Met het ontstaan van het internet zal de marketeer en zijn marketingafdeling een complete nieuwe wereld moeten volgen, betreden en veroveren. Tijdens de bachelor word je ingewijd in de volgende thema’s:

  • Online marketingstrategie en het 4C-model
  • Web 2.0 en Web 3.0
  • Online marketingmix van middelen en het 4R-model
  • ICT-model en de usability van de website
  • Virale marketing en emotionele engagement
  • Contentstrategie en het schrijven voor web en zoekmachines
  • E-mailmarketing
  • Zoekmachinemarketing
  • Social media marketing
  • Online advertising
  • Mobile marketing
  • E-Commerce
  • E-business
  • E-business strategy

Algemene vakken

Naast de vakken die je wegwijs maken in online business leer je ook veel over management, new business modellen, beleving, offline marketing, sales, presenteren, onderzoek, management, financiën, globalisering, cross cultural management, groepsdynamica, kwaliteitszorg, Engels en communicatie.

Carrières

Er ontstaan duizenden kansen voor aanstormend e-talent. Er zullen nieuwe functies ontstaan, tevens zullen bestaande beroepen met nieuw élan ingevuld moeten worden. Denk hierbij aan Salesmanager; Accountmanager; Marketingmanager; Contentmarketeer; Onlinemarketeer, SEO specialist.

Bezoek onze open dag Plan een intakegesprek